Veel gestelde vragen

Selecteer een vraag hieronder om uw antwoord te vinden

Mijn games worden niet meer gelezen ?

Als u dit probleem heeft, kan het zijn dat de lens van uw console niet meer werkt. Door dit probleem te verhelpen zal de lens vervangen moeten worden.

 

Geluid doet het niet?

Staat er een rood kruisje bij uw volume knop onderin het scherm? Dan kan het zijn dat u geen driver voor het geluid hebt geïnstalleerd.

U kunt de benodigde driver vinden op: Merk, Type, Windows versie (32/ 64bit) en het component wat een driver nodig heeft.

Mijn WiFi doet het niet meer?

Via een Wi-Fi netwerk kun je de een iPad ‘gratis’ met de rest van de wereld kunt verbinden. (In sommige modellen kun je ook een SIM-kaart stoppen.) Helaas zijn er heel wat potentiële problemen met de connectie. Het Wi-Fi bereik van de iPad is beperkter dan dat van de meeste notebooks: de vroege generaties iPad hebben een bereik van maximaal 20 meter, terwijl het bereik van de meeste notebooks op meer dan 30 meter ligt. Dus als je problemen ondervindt helpt het vaak al om een stukje dichter bij de router te gaan zitten.

Als je verbinding herhaaldelijk wegvalt, probeer dan de Dynamic Host Configuration Protocol (DHCP) lease te vernieuwen. Ga naarInstellingen, klik op Wi-Fi en druk op het kleine blauwe i’tje aan de rechterkant van het netwerk dat je wilt gebruiken; klik op ‘Vernieuw lease’ onder de IP-gegevens om de verbinding met de router te verversen.

Als dat niet mag baten, gebruik dan vaste IP-adressering in plaats van DHCP. Creëer een IP-adres dat nog niet door de router gebruikt wordt – het begint in elk geval meestal met 192.168.xxx.xxx. (Ik kies doorgaans een nummer bovenaan het bereik van de router om conflicten met DHCP IP-adressen te vermijden.) Ga opnieuw naar Instellingen, klik op Wi-Fien selecteer je netwerk. Druk daarna op het tabblad ‘Statisch‘ en vul het adres in in het veld ‘IP-adres‘. Vergeet ook niet de rest van de gegevens in te vullen.

Waarvoor loopt de iPad hele tijd vast?

Eens in de zoveel tijd, zonder aanwijsbare reden, stopt de iPad ermee en reageert hij niet meer op aanrakingen. Meestal is de oorzaak een softwareprobleem. Dan zijn er drie dingen die je kunt doen:

  • Sluit de actieve applicatie af door twee keer op de Thuisknop te drukken zodat het systeem alle openstaande applicaties laat zien. Veeg de afbeelding van de vastgelopen app naar boven weg.
  • Als dat niet helpt, probeer dan een soft reset door de Sluimerstand-knop zo’n vijf seconden ingedrukt te houden totdat de ‘Zet uit’ schuif verschijnt. Schuif er met je vinger overheen om de iPad uit te schakelen. Wanneer hij uitgeschakeld is, druk dan de Sluimerstand-knop opnieuw in om het apparaat weer in te schakelen zonder de probleemapplicatie.
  • Nog steeds problemen? Dan is het tijd om het hele systeem opnieuw te resetten en met een schone lei te beginnen. Deze keer druk je de Sluimerstand-knop samen met de Thuisknop in. Het scherm wordt zwart en het Apple-logo verschijnt. De iPad start dan opnieuw op en zal (hopelijk) weer prima draaien.

Sluit vastgelopen apps af door naar boven te vegen in het overzicht dat je krijgt door twee keer op de Thuisknop te drukken.

Ik kan niet synchroniseren

Een iPad is geen eiland. Hij moet soms met een computer verbonden worden om zijn software te updaten, nieuwe applicaties te laden en nieuwe data te vergaren. Maar er bevinden zich wat obstakels op de weg naar synchronisatie.

Om te beginnen: als de batterij van de iPad bijna leeg is kan niet worden geüpdate, dus zorg ervoor dat hij is opgeladen.

Als de hostcomputer de iPad niet herkent zal het synchronisatieproces ook niet lekker lopen. De oorzaak is vaak de AMDS (Apple Mobile Device Support) software die de twee computers met elkaar verbindt. Vaak hoef je de boel alleen maar opnieuw op te starten om wel een goede verbinding te krijgen.

Als je je iPad met een Windows pc synchroniseert, ga dan naar hetConfiguratiescherm en open ‘Systeem‘. Binnen het apparaatbeheer ga je naar ‘Draagbare apparaten‘ en klik je met de rechtermuisknop op de ‘Apple iPad‘. Klink met de rechtermuisknop op de iPad en kies voor ‘Installatie ongedaan maken’. Opnieuw verbinden van de iPad laat de software opnieuw installeren.

Als dat het probleem niet verhelpt zul je misschien iets ingewikkelders moeten proberen: de-installeer en herinstalleer AMDS en iTunes op de hostcomputer. Ga gewoon naar het Configuratiescherm en de-installeer de software; als je de nieuwste versie van iTunes downloadt en installeert zit er meteen een nieuwe versie van AMDS bij.

Apple raadt Mac-eigenaren aan het herstarten over te slaan en direct AMDS te vervangen. Het proces is een beetje ingewikkelder op een Mac, maar volgt hetzelfde principe: verwijder AMDS en iTunes en herinstalleer ze.

Gebruik de Macs ‘Finder‘ om iTunes te lokaliseren en verplaats het naar de prullenbak om het te de-installeren. Zoek in de ‘Extensions Library‘ naar het bestand AppleMobileDevice.kext en verwijder dat ook. Zoek in de ‘Library Receipts’ sectie naar het bestandAppleMobileDeviceSupport.pkg en verwijder het. Maak de prullenbak leeg en start het systeem opnieuw op; download en herinstalleer daarna de nieuwste versie van iTunes. (Mochten deze instructies niet werken, dan staan er op de Apple website ondersteuningsdocumenten die mogelijk helpen.)

Hoe krijg ik de Redlight of Death weg?

Oplossing 1

Loskoppelen en uw voeding opnieuw aan. Hier is hoe:

  1. Koppel het netsnoer los van de achterkant van de console.
  2. Haal het netsnoer uit het stopcontact en de voeding.
  1. Sluit het netsnoer aan de achterkant van de console. Steek vervolgens de stekker weer in het stopcontact en de voeding.
  1. Zorg ervoor dat alle drie voedingsaansluitingen stevig zijn aangesloten.
  2. Zet de console aan en controleer het lampje op uw voeding.

Groene lampje van de voeding: Als je console heeft drie knipperende rode lichten en een groen lampje van de voeding, je console moet worden gerepareerd. De garantieperiode voor drie knipperende lampjes is drie jaar vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum van de console. Als je console niet wordt gedekt door de driejarige garantieperiode, kunt u nog steeds uw console gerepareerd voor een vergoeding.

Als je console heeft vier knipperende rode lampjes, zorg ervoor dat een Xbox 360-A / V-kabel is aangesloten op de A / V-poort aan de achterkant van de console.

Oplossing 2

    1. Schakel de console uit.
    2. Koppel de voeding van de console en trek de stekker uit het stopcontact.
    3. Neem je console en de voeding naar een andere kamer.
    4. Steek de stekker rechtstreeks in een stopcontact. Gebruik geen een overspanningsbeveiliging.
    5. Sluit de voeding aan op de console.
    6. Zorg ervoor dat alle drie de voedingsaansluitingen goed beveiligd zijn.
    7. Zet de console.

Opmerking Als de console nu vier knipperende rode lampjes, sluit u een Xbox 360-A / V-kabel aan op de A / V-poort aan de achterkant van de console.

  1. Controleer het lampje op de voeding:

Groene lampje van de voeding: Groen betekent dat de voeding werkt. Er kan een probleem met de originele stopcontact of een overspanningsbeveiliging zijn (als je met behulp van een). Voordat u uw console stekker terug in zijn oorspronkelijke locatie, laat het stopcontact geïnspecteerd of gebruik een andere overspanningsbeveiliging.

Onverlichte voeding licht: . Er is een probleem met de Xbox 360 voeding Bestel een nieuwe Xbox 360 voeding. van onze Online Service Center Console registratie is vereist om een voeding onder garantie vervangen (de garantie op de voeding is hetzelfde als uw console garantie).

Oplossing 3

  1. Schakel de console.
  2. Koppel het netsnoer los van de achterkant van de console. Haal het netsnoer uit het stopcontact en uit de voeding.
  3. Steek de stekker weer in het paneel, het netsnoer aan op de voeding opnieuw aan en steek de stekker in een ander stopcontact. Zorg ervoor dat de voeding is zo geplaatst dat het krijgt een goede ventilatie.
  4. Zet de console aan en controleer het lampje van de voeding.

Als het lampje op je voeding is nog steeds rood, moet uw voeding te vervangen. Bestel een nieuwe Xbox 360 voeding van onze Online Service Center. Console registratie is vereist om een voeding onder garantie vervangen (de garantie op de voeding is de hetzelfde als je console garantie).

Ik heb meer schijfruimte nodig..

Je hebt twee mogelijkheden.

De eerste is om vrij te maken wat harde schijf ruimte. Dit kan gedaan worden door het verwijderen van oude toepassingen en bestanden die u niet meer gebruikt. Dit betekent echter niet laten weer een hoop ruimte, tenzij je een aantal grote applicaties of talrijke mediabestanden te verwijderen.

De tweede optie is om je harde schijf te upgraden. Harde schijven zijn geworden veel meer redelijk geprijsd in de afgelopen jaren. Afhankelijk van uw behoefte aan opslagruimte, ze hebben harde schijven van 40 GB helemaal tot 2 TB in capaciteit.

 

Hoe herstel ik mijn Apple apparaat?

Eén van de beste eigenschappen van de iPad-software is dat elke keer wanneer het met de hostcomputer synchroniseert er van het gehele systeem een backup wordt gemaakt. Als het systeem vreemd doet, probeer dan terug te keren naar de laatst gesynchroniseerde data.

Plug de USB-kabel van de iPad in de hostcomputer en de iTunes-software zou automatisch moeten starten. Klik op het iPad-icoon aan de linkerbovenkant van het beeldscherm van de computer en selecteer het tabblad ‘Overzicht’.

Nadat je op het ‘Reservekopie terugzetten’ knopje hebt geklikt, kun je je iPad met data gaan herladen. Gebruik ‘Herstel van laatste backup’ om al je muziek, video’s en apps bij je volgende synchronisatie terug te krijgen.

Het hele proces kan een paar minuten tot een half uur in beslag nemen, maar je zult merken dat de app-iconen nu alfabetisch geordend zijn (in plaats van in de volgorde waarin ze waren geïnstalleerd).

Als dat niet werkt, ga je op de iPad naar ‘Instellingen’ en dan‘Algemeen’, ‘Stel opnieuw in’ om met een schone lei te beginnen door alle instellingen en inhoud te wissen – je verliest dan wel alles wat je gedaan of gekocht hebt sinds je je iPad hebt aangeschaft.

(Eventueel kun je ook iCloud aanzetten en hier de back-up functie activeren. Na het wissen van de iPad krijg je de optie aangeboden om vanaf iCloud te herstellen.)

Mijn computer prestaties zijn heel laag..

Upgraden van RAM van de computer is de beste oplossing voor dit probleem. Door het upgraden van de RAM, zal uw computer hebben meer multitasking macht. Meer RAM-geheugen zal de computer meer “instant geheugen ” om programma’s te starten en hen te helpen efficiënter te geven. De meeste computers kan tot 4 GB RAM-geheugen.

Mijn batterij laadt niet meer op?

Het kan zijn dat de accu veel te lui geworden is.. Of er kan water-/ vochtschade toegebracht zijn. Dit kan heel snel verholpen door er een nieuwe accu in uw apparaat te plaatsen.

Mijn iMac start niet meer op?

Komt er bij het opstarten een Stopbord in het scherm? Dan kan het zijn dat uw hardeschijf niet meer goed is.

Ik krijg een blauw scherm als ik opstart?

Uw computer heeft een virus opgelopen en is gecrasht. Dit probleem kan zo snel mogelijk geholpen worden door het systeem opnieuw geïnstalleerd te laten worden.

Computer start niet direct op en gaat eerst naar andere componenten?

Het kan zijn dat de opstart volgorde is anders aangepast, uw computer zal opstarten van het geen wat als eerste/ bovenaan staat. Om dit probleem te verhelpen zal u naar de BIOS van het systeem moeten gaan, vervolgens gaat u naar Boot Options/ Opstart Opties en de besturing van deze pagina wordt aangegeven in de navigatie.

Geen nuttig antwoord? Hier zijn nog een aantal opties.

Support forum

Hier kunt u binnenkort onze support Forum verwachten

Het forum

Contact opnemen

Mocht u verder nog vragen hebben kunt u natuurlijk altijd contact met ons opnemen via onze contact pagina

Contact pagina

Handige links

Handige Links

Om te beginnen

Klantenservice

Contact support

Een Vraag ??

Heeft u een graag ? Wees niet verlegen en stuur ons een bericht.

Not readable? Change text. captcha txt
Bel Ons
Route